ukasz napisał(a):[...]Gdyby zrobić przejścia podziemne, o których pisałem oraz jakieś barierki (co by ludziom nie przychodziło do głowy przechodzi gdzie popadnie tak jak teraz) to tą ulicą samochody mogłyby spokojnie jeździć z prędkością 80 km/h.
@ukasz Samochody i ich kierowcy nie mogą być stawiani na piedestale w miastach tu powinni być promowani piesi i rowerzyści .
... co jest ważniejsze prędkość samochodów i zadowolona mina kierowcy czy piesi i bezpieczeństwo w naszym mieście ?
Mamy być miastem tylko tranzytu ?
Bo to takie fajne ?
Ja bym wolał wyasfaltowane ścieżki rowerowe a samochód dotykał bym tylko do podróżowania a nie dojazdu z OM/Miasto.
rather napisał(a):Przejścia podziemne są bardzo dobrym pomysłem
Już jedno powstało przy stacji PKP i co ? To taki świetny pomysł ?
Tak a szczególnie dla osób starszych oraz poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Trzeba likwidować bariery architektoniczne w mieście a nie je dodawać.
rather napisał(a):Problemem jest szczególnie skrzyżowanie przy BP [...]
Teraz przy BP jest bardziej niż dobrze a sytuacja poprawiła się po zdjęciu sygnalizacji (strzałek) do skrętu w prawo.
Teraz kierowcy grzecznie czekają a przechodnie mają bezpieczne przejście na światłach .
Problem jest, jak światła nie działają, bo jak już wcześniej wspominałem w NDM kierowcy nie szanują pieszych.
k.nowak32 napisał(a):Ronda moim zdaniem też nie rozwiążą kwestii bezpieczeństwa. Ale "na światłach" łatwiej będzie pieszym przejść. Naprawdę często przechodzę przy Cechu przez przejście przy rondzie i to jest zabawa w przeskakiwanie pomiędzy samochodami, bo rzadko kto ustąpi pieszemu dopóki on nie zaryzykuje i nie wymusi pierwszeństwa. A przy MarcPolu właśnie pieszych może być najwięcej z racji tego, że z osiedla to większość osób na zakupy chodzi tu pieszo.
Dokładnie tak samo uważam...
Po za tym rondo to tak zwane pseudo skrzyżowanie bezkolizyjne gdzie prędkość zależna jest od średnicy, a przepustowość zależna od prędkości i gdzie uwzględniono tu pieszych ?
.... Nigdzie!
Więc światła służą poprawie bezpieczeństwa przechodniów, a ronda służą poprawie przepustowości i zwiększeniu prędkości przejazdu na takim skrzyżowaniu.
Nie po to tyle petycji pisano by powstały światła na tym skrzyżowaniu by teraz ktoś pogarszał nasze bezpieczeństwo i wstawiał nam bezmyślnie ronda.
Tylko budowa estakad dla głównych kierunków ruchu nad skrzyżowaniami czyni ruch bardziej bezkolizyjny z pełnym wykorzystaniem przepustowości.