Nie wnikając w ukształtowanie terenu - uważasz, że budowa rusza od dupy strony bo najpierw trzeba nawieźć ziemi? A od czego powinni zacząć wg Ciebie? Od wylewania asfaltu?
Nie rozumiem też, dlaczego upierasz się przy jednokierunkowości obwodnicy. Zupełny bezsens jak dla mnie, skoro zadaniem każdej obwodnicy jest wyprowadzenie ruchu z określonego rejonu, w tym wypadku z centrum. A Ty chcesz z jednej strony ten ruch wyprowadzić z centrum, a z drugiej do niego skierować. Sens by to miało tylko wtedy, gdyby drugą nitkę obwodnicy poprowadzono w północnych rejonach miasta, gdzieś pod narwianym wałem, wtedy każdy z tych odcinków mógłby być jednokierunkowy i ruch z centrum wyprowadzony.
Polecam naukę czytania ze zrozumieniem
Budowa rusza od dupy strony bo najpierw, z tego co nam wiadomo, burzą kolidujące budynki, a dopiero po zburzeniu zaczną tworzyć nowy pas drogowy. Przez ten czas można by już przebudować media i zacząć tworzyć ten pas drogowy w miejscach, gdzie kolizje nie występują (chociażby przebudowa ul. Warszawskiej tak by wybudować tam skrzyżowanie z nową "obwodnicą").
Sprawa jednokierunkowości - czemu ma służyć obwodnica? Ma ona WYPROWADZAĆ RUCH Z MIASTA. Więc idąc tym tokiem myślenia który mądry tworzy obwodnice w centrum miasta? Które i tak jest zapchane. No chyba że dla Ciebie kolego okolice "Obwodnicy Śródmiejskiej" to jakieś peryferia zabite dechami? Nie wyglądają na takie. Wracając do jednokierunkwości, przedstawiałem swój projekt rozbudowy sieci dróg w mieście. Gdyby poprowadzić te dwie nitki dróg jako drogi jednokierunkowe zyskamy odprężenie od ruchu, ułatwienie poruszania się po mieście, trochę nowych miejsc parkingowych i szybszy przelot przez miasto. W wielu miastach stosuje się takie triki i są one udane. Bo momentami masz oddzielny pas skrętu i jazdy prosto (więc nie zatrzymujesz się jak ktoś skręca przed Tobą). Skręty są automatyczne (nie musisz nikomu ustępować pierwszeństwa). Więcej miejsc do parkowania (postoje równoległe w możliwych miejscach). Ułatwienia dla pieszych (muszą przeczekać mniejszą ilość samochodów) itd. Nie chcę zamęczać ale mógłbym o zaletach tego rozwiązania wiele napisać. Przede wszystkim byłoby dzięki temu większe usprawnienie ruchu przelotowo-miejskiego. Przy mojej wymarzonej przebudowie i poszerzeniu Bohaterów Modlina i ul. Okunin uzyskalibyśmy naprawdę dobrą sieć drogową która upchnie dwa razy więcej pojazdów bez korków.
Ta obwodnica prawdopodobnie stanie się odcinkiem drogi wojewódzkiej 631 a ul. Warszawska stanie się ulicą lokalną i jednokierunkową. Ja też jestem za przekazaniem wszystkich dróg miastu, przynajmniej Służyć Ludziom nie wykręcałby się od odpowiedzialności za nie.
Jak mówiłem tak i utrzymuje. 631 powinna być całkowicie przekierowana na ulicę Leśną i dalej na 630. Wywalenie drogi wojewódzkiej z centrum NDM byłoby najlepszą sprawą jaką możnaby zrobić dla uspokojenia ruchu w mieście.