przez rather » 19 Lut 2013, 18:04
przez aron.eczek » 20 Lut 2013, 08:58
Zauważcie fakt, że tory kolejki wąskotorowej od I fortu biegną również w stronę Twierdzy Modlin - Brama Zakroczymska.
Od lat miałem swoją teorię, że trasa kolejki wąskotorowej przebiegała pod samą Twierdzą Modlin.
przez aron.eczek » 20 Lut 2013, 09:15
rather napisał(a):Rzeczywiście - z tyły jest jeszcze jedna nitka - dopiero teraz to zauważyłem . Masz rację - tam są dwie linie na dwóch oddzielnych kratownicach.
przez aron.eczek » 26 Lut 2013, 15:40
przez KaloNDM » 01 Mar 2013, 18:44
Czosnowiak napisał(a):Małe sprostowanie. Do Stoczni Modlin i pod spichlerz dojeżdżała kolej normalnotorowa, a nie wąskotorówka. Bocznica odchodziła od głównej linii kolejowej w okolicy wiaduktu prowadzącego do mostu na Wiśle (Piłsudskiego)
Czosnowiak napisał(a):Co do torów widocznych na zdjęciu z otwarcia mostu im. Piłsudskiego, to są to na pewno tory tymczasowe na czas budowy. Leżą one bezpośrednio na bruku bardzo blisko przęseł mostu więc nic konkretnego poza kolebami i wózkami tamtędy nie mogło przejechać.
Czosnowiak napisał(a):Co do stałego połączenia koleją wąskotorową Modlina i Składnicy Uzbrojenia w Palmirach, to nie spotkałem się z żadnymi materiałami które by to potwierdzały. Opis, że zaraz po wybuchu wojny saperzy ułożyli taką linię jest jak najbardziej prawdopodobny ale potwierdza też, że na stałe takiego połączenia wcześniej nie było.
Czosnowiak napisał(a):Skąd informacja, że "... po II Wojnie Światowej w planach było puszczenie torowiska środkiem mostu. Miała tędy przebiegać trasa kolejowa przez Palmiry"?
Czosnowiak napisał(a):Znowu sprostowanie. NIGDY nie było stałej linii kolejowej zarówno normalno jak i wąskotorowej pomiędzy Palmirami a Kazuniem czy Modlinem, tym samym nie przebiegała ona obok fortów w Dębinie i Czeczotkach. Notabene w tym czasie forty te były ruiną. Zostały wysadzone w 1915 roku przez wycofujące się wojska rosyjskie i nie miały żadnego znaczenia militarnego. Wklejona mapa z 1924 nie jest żadnym dowodem na jej istnienie, może co najwyżej przedstawiać koncepcję budowy - planowany przebieg trasy kolei ale nie jest odzwierciedleniem stanu faktycznego.
Czosnowiak napisał(a):To nie jest zdjęcie wiaduktu kolejowego w NDM. Nie będę opisywał dlaczego. Zainteresowanych odsyłam na torowisko pod istniejący wiadukt, a sami się o tym przekonają.
KaloNDM na jakiej podstawie twierdzisz, że wiadukt ze zdjęcia, to wiadukt kolejowy? Ja tam ani torów ani kolejki nie widzę.
aron.eczek napisał(a):ja się nie zgadzam.
bardzo, bardzo rzadko budowano skrzyżowania torów wąskich i szerokich na dwóch poziomach. Normą były skrzyżowania na jednym poziomie.
Do tego tory wąskotorowe miały charakter tymczasowy, więc budowanie dla nich konstrukcji betonowej nie ma sensu. Nie istnieją (w Polsce) dwutorowe linie waskotorowe a ten wiadukt jest podwójny. Moim zdaniem góra prowadzi linia kolejowa, dwutorowa.
i zdjęcie nie jest z okolic Modlina.
KaloNDM napisał(a):Zwróciłeś uwagę na dwie fotografie?
Nie przypominają Tobie wiaduktu? Właśnie..
Zobacz na skan fotki, którą ja posiadam:
Co widać? Hmm.. widziałeś w NDM tory kolejowe, nad którymi przebiegają tory kolejowe?
Wdług mnie, to właśnie wiadukt na kolejkę wąskotorową do Twierdzy Modlin, która przejeźdżała przez Most Piłsudkiego, a druga nitka, to wiadukt na pojazdy.
Widać, że podpory oraz wybetonowane ściany nie są już pierwszej młodości.
Zobacz że pod wiaduktem przebiegają dwie nitki torów kolejowych.
Poza tym na jednej fotce NAC, za wiaduktem widać łuk, a w tle budynki.
Moim zdaniem, ten po prawej stronie to domek i działka gdzie w czasach PRL-u była hodowla lisów.
aron.eczek napisał(a):dlatego nie bardzo zgadzam się z twierdzeniem że funkcjonowała kolej wąskotorowa, forteczna na terenie twierdzy.
przez aron.eczek » 02 Mar 2013, 16:34
przez Czosnowiak » 02 Mar 2013, 19:06
przez rather » 02 Mar 2013, 20:29
przez KaloNDM » 03 Mar 2013, 12:23
przez aron.eczek » 04 Mar 2013, 09:24
Wytłumacz mi, co miałoby na celu zaznaczać przebieg trasy kolejki wąskotorowej, która nie istnieje?
Poza tym jest to mapa wojskowa.
przez aron.eczek » 04 Mar 2013, 09:59
przez JesioMałoc » 16 Sty 2015, 20:00
przez mich8 » 17 Sty 2015, 09:55