99,9 jezdzi zgodnie z przepisami ? Gdzie, w miejscu, gdzie jest radar ?
Nadal nasze statystyki sa fatalne, pod kątem wypadków, mandatów, ilości pijanych za kierownicą.
Kampania społeczna goni kampanie a kamerki samochodowe sprzedają się jak świeże bułeczki.
Kilka faktów
Z oficjalnych danych wynika, że tylko w 2012 roku wydarzyło się 8 696 wypadków (23 proc. ogółu) z powodu niedostosowania prędkości do warunków ruchu. Zginęło w nich 1 105 osób (31 proc. ogółu) a 11 964 zostało rannych (26 proc. ogółu) – w tym 3 177 ciężko (26 proc. ogółu). Od lat wskazane proporcje w zasadzie pozostają niezmienne. I istnieje wiele przesłanek, że dane te są zaniżone.
To jest 99,9 poprawności ? Całego kraju się nie da zabudować progami.
I dalej kilka fajnych danych o świadomości
Wobec tych faktów wyniki badań brzmią alarmistycznie. Zdaniem 82 proc. badanych, w Polsce nie jeździ się zgodnie z ograniczeniami prędkości. Jesteśmy świadomi powszechnego łamania ograniczeń, ale większość nie widzi w tym nic złego.
Aż 62% społeczeństwa uważa, że przekraczanie dozwolonej prędkości nie jest złe, o ile kierowca potrafi dostosować jazdę do warunków panujących na drodze. Jest to szczególnie niebezpieczna sytuacja, bo jak wynika ze statystyk – najczęściej wypadki związane z prędkością mają miejsce w idealnych warunkach do jazdy – w dzień, przy dobrej pogodzie i na prostym odcinku drogi.
Co z tego wynika ?
Badania niezbicie dowodzą, że działania na rzecz bezpieczeństwa na polskich drogach to zadanie priorytetowe. Potwierdzają to statystyki. W porównaniu do krajów UE, jeśli wziąć pod uwagę liczbę ofiar śmiertelnych na milion mieszkańców, Polska jest w niechlubnej czołówce. Najwięcej zgonów na milion mieszkańców było w ubiegłym roku na Litwie - 100, w Rumunii - 96 i w naszym kraju - 93.
Bądź zatem rather łaskaw przytoczyć nam dane które udowodnią, że 99,9 jeździ zgodnie z przepisami a działania o których mówie, budujące świadomość, nie mają sensu.
Zresztą podobne wnioski mają chyba sami eksperci z tego zakresu:
Jednym z najważniejszych działań będzie edukacja i kampanie społeczne podnoszące wiedzę i świadomość kierowców.
Tu nie chodzi o wybór bezpieczeństwo czy wygoda tylko budowe takiej postawy, która pozwoli jeździć wygodnie i bezpiecznie.
Cytaty pochodzą z
http://www.krbrd.gov.pl/index.php/compo ... -predkosci