PaffDadi napisał(a):Przypominam, że udziałowcami Modlina są:
1. Województwo mazowieckie - jednostka samorządu terytorialnego wykonująca zadania publiczne pod nadzorem administracji rządowej
2. Agencja Mienia Wojskowego - agenda państwowa nadzorowana przez rząd w osobie Ministra Obrony Narodowej
3. Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze"
oraz Miasto Nowy Dwór Mazowiecki (niecałe 5%)...
PaffDadi napisał(a):Zdziwiłbym się bardzo, gdyby państwowe instytucje mające ponad 95% udziałów pozwoliły na zdechnięcie tej inwestycji.
Zdziwiłbym się bardzo, gdyby Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze", czynnik sprawczy wyniesienia się tanich lotów z duszącego się Okęcia machnęło ręką na kasę władowaną w Modlin.
Zdziwiłbym się, jeśli opłata lotniskowa na Okęciu nie wzrosłaby w najbliższym czasie z 60 do powiedzmy 200zł.
Zdziwiłbym się, gdybym nie zobaczył prezesa Wizzair kwiczącego o powrót do Modlina bez żadnych warunków.
Ale pamiętam też, że mieszkam w Kraju Kwitnącej Lipy, w którym nic mnie już nie zdziwi.
PPL jako udziałowiec w WMI ma działę z zysków (które pewnie pojawią się z kilka lat - po zamortyzowaniu inwestycji i spłacie kredytów). Obsługując Wizzair na Okęciu, ma praktycznie czysty zysk z tego co linia płaci - nie dzielą się z nikim. Więc chyba wali ich kasa jaką władowali w Modlin, bo obsługując Wizzair na Okęciu odzyskają ją dużo szybciej.
Ceny nie podniosą, bo cennik (widoczny zresztą na stronie portu) jest wspólny dla wszystkich linii i zatwierdzany przez ULC (chyba). Co najwyżej rabaty mogą być inne, ale tez muszą wynikać z tego cennika.