KGrid napisał(a):Co do linii lotniskowej - miasto powinno ją przejąć jako swoją w innym wariancie, albo Translud niech pomyśli o przejeździe lub kończeniu kursów na lotnisku.
To niezły pomysł, od początku Translud i Polonus ostrzyły sobie ząbki na przystanek przy terminalu, ale stawki są zaporowe (musieliby bilety po 33 złote sprzedawać i naganiać ludzi do pełnych autokarów, żeby im się opłaciło.
Wiecie ilu przewoźników już wnioskowało o jazdę na lotnisko? Większość przelotowych PKSów chciało zajeżdżać pod terminal, lokalni przewoźnicy chcieli uruchamiać linie z NDM na lotnisko, ale albo otrzymali odpowiedz odmowną, albo otrzymali propozycję takich opłat, że interes byłby nieopłacalny nawet przy pełnych kursach. Nawet autobusy z Mazur muszą ludzi wysadzać 100-200m od terminala, żeby czasem nie zabierać ludzi z lotniska do Warszawy.
Poza tym ModlinBUS (delikatnie mówiąc zaprzyjaźniony z lobby lotniskowym) niemile patrzy na konkurencję. Bo Modlin BUS chętnie przewiezie każdego niezorientowanego za jedyne 33zł.
Jedynie linia nr 10 jako linia "pseudo miejska" miała zgodę na wjazd pod terminal (nie wiem czy cokolwiek za to płacą w przeciwieństwie do innych przewoźników). Miasto jest udziałowcem lotniska i ma pewne prawa. Ale linia się nie sprawdza, bo kursuje tylko do Twierdzy (nieraz długie oczekiwanie na przesiadkę) i w mało dogodnych godzinach. Gdyby miasto zdecydowało się uruchomić linię NDM - lotnisko to co innego. Ale musiałaby mieć przystanek przy samym terminalu a nie 200m dalej.