Połączenia autobusowe ZTM do Warszawy - co dalej?

Nowy Dwór Mazowiecki - wszystko o tym, co dzieje się w naszym mieście. Wydarzenia, koncerty, imprezy, komentarze, polityka.

Połączenia autobusowe ZTM do Warszawy - co dalej?

Postprzez k.nowak32 » 06 Paź 2014, 11:02

A co nasi drodzy kandydaci mają w planach aby poprawić dojazd autobusem do Warszawy i uniezależnić nas od ciągle odwoływanych kursach PolonusBUS lub Translud? temat powraca co jakiś czas i ciągle pozostają tylko obietnice rozpoczęcia rozmów z ZTM Warszawa.
Ciekawy artykuł:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... #LokWawTxt

Ze wspólnym biletem na pociągi podmiejskie i komunikację w Warszawie jeżdżą już pasażerowie Kolei Mazowieckich, 46 linii autobusowych (typu 700 i 800) oraz 23 lokalnych wokół stolicy. Najnowsze "elki" ruszyły 1 października między Wólką Mlądzką (L22) i Świerkiem (L20) a stacjami PKP w Otwocku. Dzięki temu systemowi wiele osób, które pracują i uczą się w stolicy, a żyją poza jej granicami, nie musi stać autem w korkach.


Sprawa jest pilna, ponieważ z miesiąca na miesiąc Polonus odwołuje kolejne połączenia, w weekendy naprawde trudno dostać się do Twierdzy modlin czy do Warszawy (np. na Tarchomin, czy Bielany).
Taka linia zapewniłaby pewne regularne połączenia na terenie miasta jak też z północnym dzielnicami Warszawy.
A dojazd do Metra Młociny przy wykorzystaniu odcinka BUS-pasu na ul. Modlińskiej mógłby trwać ok. 25 minut. Dalej metrem w 16-17 minut można być w Centrum Wwy lub na ul. Modlińskiej można się przesiąść i dotrzeć na jednym bilecie w prawie każdy kierunek Warszawy.

Za 7 zł można byłoby podróżować do Warszawy na bilecie 90-minutowym (dowolna liczba przesiadek w ciągu 90 minut). A bilet 30-dniowy kosztowałby (mimo ostatnich drastycznych podwyżek) 210 zł. teraz większość musi płacić 112 zł za bilet ZTM na terenie Warszawy oraz dodatkowo aż 300 ZŁOTYCH (!!!) za bilet na Polonus lub Translud. W sumie przeciętny człowiek dojeżdzający z NDM do Warszawy płaci za bilet 412 zł miesięcznie. To chore, mniej kosztuje miesięczny bilet z Mławy czy z Łodzi, a z Radomia nawet jest sporo tańszy.

Jest też inny powód pilnych działań:
Prezes Trzaska przypomina, że od 2017 r. ścisłe centrum Warszawy zostanie zamknięte dla kursów regionalnych. To skutek zmian w przepisach o transporcie publicznym. - Stąd decyzja o próbie integracji naszych lokalnych linii z aglomeracją warszawską. Docelowym rozwiązaniem wydaje się dowożenie pasażerów na obrzeża stolicy. Tam powinni się przesiadać do komunikacji, która zapewnia szybszy przejazd do centrum bez stania w korkach - przekonuje prezes PKS Mińsk Mazowiecki.

Za dwa lata lub wcześniej (zaleznie kiedy wygasają umowy) i tak skończy się jeżdzenie do centrum (PolonusBUS do tego czasu raczej zlikwiduje już zupełnie kursy na tej linii).
Dla ścisłości przypominam, że linia ZTM kursuje już do NDM, ale tylko z Legionowa przez Wieliszew a koszty jej kursowania ponosi gmina Wieliszew.

Co jest przeszkodą w zamówieniu w ZTM kursu autobusu do NDM?
- Koszty? W porównaniu z wydatkami na modernizację stadionu miejskiego to bardzo skromne wydatki a korzyści odniosa wszyscy (nawet kierowcy - ponieważ jest szansa na zmniejszego ruchu indywidualnego - przy obecnych cenach biletów na autobus bardziej opłaca się na Białołękę czy Bielany dojeżdzać autem niż autobusem, co zdecydowanie nasila zatloczenie na drogach).
Warto też wziąć pod uwagę dużo niższe koszty zewnętrzne transportu zbiorowego dla naszego miasta.
- Długość trasy?
[quote]10 najdłuższych linii autobusowych kursujących w stolicy (stan na 13 września):
1: N01 (Wilanów - Tarchomin), długość: 40,2 km, czas przejazdu: 72-87 min
2: N75 (Karczew - Dw. Centralny), długość: 35,6 km, czas przejazdu: 63-64 min
3: N63 (Legionowo - Dw. Centralny), długość: 34 km, czas przejazdu: 54-72 min
4: N03 (Ursynów Płn. - Nowodwory), długość: 33,7 km, czas przejazdu: 57-69 min
5: N62 (Wołomin - Dw. Centralny), długość: 31 km, czas przejazdu: 45-53 min
6: N02 (Metro Młociny - Gocław), długość: 30,5 km, czas przejazdu: 55-58 min
7: 503 (Nowodwory - Natolin Płn.), długość: 29,6 km, czas przejazdu: 60-81 min
8: 702 (Wiatraczna -Otwock), długość: 29,1 km, czas przejazdu: 57-71 min
9: 734 (Nowe Załubice - Żerań FSO), długość: 29 km, czas przejazdu: 42-53 min
10: 742 (Metro Wilanowska - Góra Kalwaria), długość: 28,3 km, czas przejazdu: 45-54 min[quote]
11: 738 (Metro Ratusz - Radzymin), długość: ok. 25 km.

Linia 7XX (Nowy Dwór Mazowiecki - Metro Młociny), długość ok.26 km, czas przejazdu: 25-35 minut
Jak dla innych linii podmiejskich większość przystanków może być na żądanie.

Taka linia będzie bardzo dobrym uzupełnieniem dla połączenia Kolei Mazowieckich dla osiedli oddalonych od stacji kolejowej. A jednocześnie potwierdzi aspiracje NDM do wprowadzenia Wspólnego Biletu na pociąg.

Ciekawe czy kandydaci na ten temat coś mówili...
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51

Re: Połączenia autobusowe ZTM do Warszawy - co dalej?

Postprzez KGrid » 06 Paź 2014, 11:35

Ponad dwa lata temu na jednej z Sesji Rady Miasta poruszyłem ten temat. Odpowiedzi udzielił burmistrz Mikuszewski mówiąc "negocjujemy z ZTM", a Radni obiecywali że pomysł jest warty realizacji. Co prawda chodziło tylko o wprowadzenie Wspólnego Biletu na pociąg ale... oni tylko obiecywali.

Obecne władze nie zdecydują się na przyprowadzenie linii ZTM bezpośrednio do Warszawy do naszego miasta, bo wiązałoby się to z ekspresowym upadkiem linii prywatnych. Poza tym, to co piszesz powinno być elementem pewnego planu transportowego dla NDM i moim zdaniem nie pierwszym, ani drugim punktem.

Po pierwsze - WKM na pociągi Kolei Mazowieckich do stacji Modlin (wraz z autobusem lotniskowym).
Po drugie - jeszcze ze dwie linie miejskie wraz z wprowadzeniem w nich biletów okresowych (ewentualnie włączenie autobusu lotniskowego pod bilety okresowe).
Po trzecie - to co napisałeś - autobus ZTM, z tym że w wariancie Łomiankowskim tj. WKM obowiązuje również w naszych miejskich autobusach, to się chyba w Łomiankach jakoś specjalnie nazywa.

Dzięki temu jeden bilet załatwia nam i możliwość jazdy pociągiem do Warszawy (a nawet spory kawałek za), autobusem do Warszawy, autobusem po NDM. Oczywiście mowa o biletach okresowych, bo sprawa z biletami jednorazowymi czy czasowymi już tak prosta by niestety nie była.
Powyższy wpis jest poglądem prywatnym. Nie może być on przypisywany do żadnych organizacji czy inicjatyw, chyba że w tekście podano inaczej.
KGrid
Pewny Użytkownik
Pewny Użytkownik
 
Posty: 169
Rejestracja: 15 Wrz 2012, 13:08

Re: Połączenia autobusowe ZTM do Warszawy - co dalej?

Postprzez k.nowak32 » 06 Paź 2014, 13:47

No właśnie - bardzo intensywnie negocjują. Ciekawe czy ewentualni nowi podejmą negocjacje;)
Szczegóły honorowania biletu można rozpatrywać, ale jak zostanie uruchomiona linia to będzie to dograć. Wtedy nasze miasto będzie musiało zawrzeć umowę z ZTM i będziemy stroną w kolejnych rozmowach i ulepszeniach.
KGrid napisał(a):Obecne władze nie zdecydują się na przyprowadzenie linii ZTM bezpośrednio do Warszawy do naszego miasta, bo wiązałoby się to z ekspresowym upadkiem linii prywatnych. Poza tym, to co piszesz powinno być elementem pewnego planu transportowego dla NDM i moim zdaniem nie pierwszym, ani drugim punktem.

Jest coś takiego jak Plan transportowy NDM? :) Zgadzam się, że powinno być...
Linie prywatne się likwidują w tej chwili - bo ich jedyna reakcja na uciekanie klientów to podwyższanie i tak bardzo wysokiej ceny biletów o 10% (mimo deflacji). Zauważyłem, że sporo klientów przejął też P-Trans z Nasielska (sporo ludzi nim zaczęło jeździć, bo Translud odwołał parę kursów w szczycie). Zresztą jeszcze parę odwołań i ludzie przestaną jeździć Transludem, bo będzie kursował za rzadko. Miesięczne już teraz mało kto kupuje, bo na jednorazowych jest ta sama cena (do Starzyńskiego jeszcze lepiej: 2x7złx21dni = 294 zł - mniej niż miesięczny). A bez miesięcznego nie muszę być wierny przewoźnikowi.
Więc zanim ruszy linia ZTM to niewiele zostanie z obecnych przewoźników.
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51

Re: Połączenia autobusowe ZTM do Warszawy - co dalej?

Postprzez mati » 07 Paź 2014, 07:51

Od dawna nie korzystam z biletów miesięcznych i staram się unikać dojazdów do Warszawy autobusami, ale ostatnio wybierając się całą rodziną na mecz postanowiłem skorzystać z usług Transluda. Nie wchodząc w szczegóły krótkie podsumowanie kosztów:

bilety na mecz reprezentacji kupione w promocji z dużym wyprzedzeniem to łącznie 10 zł (2 os. dorosłe + dziecko, 7 latek nie płaci)

dojazd na mecz i powrót do domu ok 60zł (7 latek płaci jak dorosły)

6 razy wyższa kwota może być oczywiście tłumaczona promocyjną ceną biletów na mecz, mnie jednak zastanowiło jak koszt przejazdu ma się do np. podróży samochodem i wyszło na to ,że korzystając z gazu można za tą kwotę jeździć do Warszawy i wracać przez cały tydzień
mati
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 7
Rejestracja: 05 Lut 2014, 21:45
Płeć: mężczyzna

Re: Połączenia autobusowe ZTM do Warszawy - co dalej?

Postprzez Angelika Sosińska » 07 Paź 2014, 10:27

K.nowak 32 pisze: "[i](...) a 7 zł można byłoby podróżować do Warszawy na bilecie 90-minutowym (dowolna liczba przesiadek w ciągu 90 minut) (...)".
[/i]
Tak, pod warunkiem, że jest się w pierwszej strefie, co nigdy nie nastąpi. Można starać się o II strefę.
Angelika Sosińska
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 95
Rejestracja: 14 Wrz 2014, 20:13
Płeć: kobieta

Re: Połączenia autobusowe ZTM do Warszawy - co dalej?

Postprzez k.nowak32 » 07 Paź 2014, 11:13

Tutak muszę sprostować: bilet 90-minutowy jest ważny w obu strefach. Więc za 7 złotych można by pojechać nawet z Nowego Dworu do Góry Kalwarii, pod warunkiem że czasu wystarczy ;)

Ze strony: http://www.ztm.waw.pl/?c=110&l=1

Bilety obowiązujące w strefie 1 i 2
uprawniające do korzystania ze wszystkich linii dziennych i linii nocnych w strefie 1 i 2:

Bilet jednorazowy przesiadkowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów do 90 minut od momentu skasowania biletu albo uprawniający do przejazdu jednym środkiem transportu do przystanku lub stacji, który obowiązuje jako ostatni na trasie N- 7 zł U- 3,50 zł

Bilet 20-minutowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów do 20 minut od momentu skasowania N- 3,40 zł U- 1,70 zł

Bilet dobowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów w ciągu 24 godzin od momentu skasowania biletu N- 26 zł U- 13 zł

Bilet weekendowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów od godz. 19:00 w piątek do godz. 8:00 w poniedziałek N- 24 zł U-12 zł

Bilet weekendowy grupowy uprawniający grupę liczącą do 5 osób do nieograniczonej liczby przejazdów od godz. 19:00 w piątek do godz. 8:00 w poniedziałek 40 zł

Bilet 30-dniowy imienny uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów od momentu skasowania biletu do godziny 23.59 trzydziestego dnia terminu ważności biletu N- 210 zł U- 105 zł

Bilet 30-dniowy na okaziciela uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów od momentu skasowania do godziny 23.59 trzydziestego dnia terminu ważności N- 230 zł U- 115 zł


Bilet 90-dniowy imienny uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów od momentu skasowania biletu do godziny 23.59 dziewięćdziesiątego dnia terminu ważności biletu N- 536 zł U- 268 zł
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51


Wróć do Nasze miasto

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

cron